سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان مطالعات روان‌سازی ترافیک در تقاطع‌های فهمیده و خیام | سه‌راه طرقبه نیازمند مسیرهای جایگزین است

  • کد خبر: ۱۷۶۶۵۵
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
  • ۱
پایان مطالعات روان‌سازی ترافیک در تقاطع‌های فهمیده و خیام | سه‌راه طرقبه نیازمند مسیرهای جایگزین است
بنا به گفته مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد قرار است برای حل ترافیک میدان شهید فهمیده ۲ چپ‌گرد ساخته شود.

به گزارش شهرآرانیوز یکی از وعده‌های محمدرضا قلندرشریف در زمان انتخابش به عنوان شهردار مشهد؛ حل مشکل ترافیکی دو میدان و تقاطع اصلی شهر مشهد به نام‌های تقاطع شهید فهمیده و تقاطع خیام بود. ترافیک این دو میدان آن‌قدر زیاد است که بسیاری از زائران و مجاوران بارگاه رضوی دقایق زیادی را پشت ترافیک آن سپری می‌کنند. از همین‌رو و با توجه به وعده شهردار مشهد، حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری نیز مطالعات حل گره ترافیکی این دو تقاطع را در دستورکار خود قرار داده است و بنا به گفته مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد، مطالعات مربوط به تقاطع میدان شهید فهمیده اکنون به پایان رسیده است و در همین روز‌ها برای تصویب در جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد مطرح می‌شود، همچنین پس از تصویب طرح مطالعاتی این میدان و با تکمیل مطالعات تقاطع خیام، مطالعات مربوط به این تقاطع به شورای یادشده ارسال خواهد شد.

علی سمیعی در گفتگو با شهرآرا با اشاره به انجام فرایند مطالعات حل ترافیک دو تقاطع شهید فهمیده و خیام، گفت: خوشبختانه پس از برگزاری بیش از بیست‌جلسه، مطالعات فنی تقاطع شهید فهمیده به اتمام رسیده است و در همین روز‌ها برای تصویب در شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد مطرح می‌شود. وی افزود: همچنین مطالعات مربوط به تقاطع خیام در مراحل پایانی است و پس از تصویب مطالعات مربوط به تقاطع شهید فهمیده، مطالعات مربوط به تقاطع خیام نیز در شورای حمل‌ونقل و ترافیک مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه الگو‌های مختلفی برای حل مشکل ترافیکی این دو تقاطع بررسی شده و گزینه برتر از میان گزینه‌های مختلف انتخاب شده است، تصریح کرد: بیشترین مشکل گره ترافیکی دو تقاطع مربوط به بزرگراه صدمتری می‌شود و ترافیک ایجاد شده در بزرگراه این تقاطع‌ها به ویژه تقاطع شهید فهمیده را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

احداث ۲ چپگرد در میدان فهمیده

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد افزود: از همین‌رو برای تخلیه بار ترافیکی از داخل میدان فهمیده، ۲ چپگرد در سطح سوم این میدان قرار است ایجاد شود تا از طریق این چپگرد‌های غیرهم‌سطح، بولوار توس‌جنوبی به سمت میدان قائم (عج) و بولوار توس‌شمالی به سمت تقاطع خیام متصل شود. همچنین در راستای روان‌سازی ترافیک حدفاصل تقاطع شهید فهمیده تا میدان قائم (عج) موضوع اصلاح هندسی این قسمت از بزرگراه نیز در همین مطالعات دیده شده است.

وی با اشاره به ایرادات مربوط به ورودی و خروجی‌های کندرو به بزرگراه، حدفاصل میدان فهمیده تا میدان قائم (عج) گفت: در راستای روان‌سازی این بخش از بزرگراه علاوه بر تقویت مسیر بزرگراهی، اصلاح تداخل‌های مربوط به ورودی و خروجی‌ها را نیز خواهیم داشت.

برنامه تخلیه موقت ترافیک سه‌راه طرقبه

اما یکی دیگر از گره‌های ترافیکی اصلی شهر مشهد، ترافیک سنگین انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه و شاندیز است. هر چند که در سال‌های گذشته برخی از اقدامات برای حل این گره ترافیکی انجام شده است، اما برای به ثمر نشستن این اقدامات باید یک‌سری فعالیت‌های دیگر نیز انجام شود. از همین‌رو به‌تازگی بین مسئولان استانداری خراسان‌رضوی و مسئولان شهری مشهد، طرقبه و شاندیز جلسه مشترکی برگزار شده است تا مطالعات جدیدی برای حل این مشکل انجام شود.

در همین‌باره مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد گفت: موضوع ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه و شاندیز از طریق استانداری پیگیری می‌شود، اما ما به صورت مسکن یک‌سری طرح‌هایی را ارائه داده‌ایم که با اجرای آن بتوانیم به صورت موقت تخلیه ترافیکی داشته باشیم.

سمیعی افزود: البته برای حل این مشکل نیازمند مسیر‌های جایگزین هستیم و یک مسیر نمی‌تواند پاسخ‌گوی ترافیک این محدوده باشد. در همین‌راستا و براساس اطلاعاتی که داریم استانداری در حال انجام مطالعات برای حل این مشکل است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
A
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
0
1
ترافیک میدان فهمیده با ۲چپ گرد حل نمیشود این طرح فقط به صورت موقت جوابگو میباشد ولی دست طراحان را برای طرح های دیگر که منجر به حل کامل این مسئله میشود میبندد و شرایط را سخت تر میکند.
برای حل ترافیک میدان فهمیده باید علاوه بر دو چپ گرد مطرح شده یک پل روگذر نیز احداث شود که توس شمالی و جنوبی را به هم متصل کند که در این صورت این تقاطع چهار سطحه خواهد شد و همچنین دور برگردانهایی بر روی بزرگراه احداث شود تا خودرو ها برای دور زدن مجبور به ورود به میدان فهمیده نشوند .
در این صورت است که این گره ترافیکی باز خواهد شد و باعث جلوگیری از هزینه های هنگفت در سال های بعد خواهد شد.
از طرف گروهی از دانشجویان عمران دانشگاه مشهد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->